Cold Hawaii Games er et årligt event med en lang række af sport- og kulturarrangementer samlet på ét sted. Det hele startede i 2019, hvor hovedbegivenheden var et internationalt windsurfingstævne med nogle af verdens bedste windsurfere, som besøgte bl.a. Klitmøller og Hanstholm for at kæmpe i bølgerne. Arrangementet tiltrækker mange besøgende fra Danmark og udlandet, og opnåede på første år bl.a. positiv omtale på CNN og i New York Times. 

KUNDE
Friends Of Cold Hawaii

OPGAVE
Visuel identitet, salgsprospekt, tryksager, storprint og webdesign

PROJEKTSTART
2019

Windsurfing på en anderledes måde

De fleste ser windsurfing, som noget så simpelt som sport. Hvem kan samle flest point? Hvem laver de fedeste tricks? Hvem kommer først? Vi har haft helt andre briller på til denne opgave, for windsurfing kan også være kunst. Kunst hvor mennesker slynges, og vrides rundt i luften med vinden som fremdrift. Denne indgangsvinkel har været en vigtig faktor for vores fotostil og grafiske linje i den visuelle identitet.

 

Cool grafisk synergi

Jeg har arbejdet med en displaytypografi, som er både Italic og Reverse Italic, dvs. en typografi som svajer til både højre og venstre. Dette giver typografien en skarp kant, og associationer til Cold Hawaii logoet. Sammen med den håndtegnede, organiske og grænseløse supergrafik, symbolisere disse grafiske virkemidler, naturlige elementer som vand og blæst, samt et overnaturligt element - at der findes noget stærkere og større end os. Det er på samme tid med til at give den visuelle identitet et legende stilsprog.

 

Omfattende sponsorprospekt

For at tiltrække sponsorer til begivenheden, er der lavet et sponsorprospekt. I et sponsorprospekt er bl.a. fordele, muligheder og priser for potentielle sponsorer beskrevet. Det er med til at give en god idé over hvad man som sponsor går ind til og kan forvente.

 

Synlige tryksager

Med den iøjnefaldende grafiske stil der er lagt, er der blevet lavet plakater, bannere, sponsorvægge, beachflag, flyers. Noget af der skal bruges til at skabe opmærksomhed omkring begivenheden ude i de forskellige byer, imens meget af det skal bruges til at skabe stemning og overblik på de forskellige lokationer.

 

Event baseret hjemmeside

Hjemmesidens vigtigste funktion, er kalenderen/programmet, der skal være overskuelig at navigere i og let tilgængelig. Det er løst ved at have de første fem begivenheder placeret på forsiden – og et menupunkt kaldet ”Kalender/Program”. Når en begivenhed er afholdt, skjules den automatisk på hjemmesiden, så den altså kun viser de kommende begivenheder.

Udover denne oversigt, er samarbejdspartnere og sponsorer vigtige, imens det også er vigtigt, at der er forskel på de to ting. Derfor er samarbejdspartnere sat i nogle felter, med en hover-effekt baseret på den grafiske stil, hvor de alle altid er synlige – sponsorer er sat ind på række længere nede på siden, hvor der automatisk slides imellem de forskellige sponsorer.