Damn Good

 

KUNDE
Sens Food

OPGAVE
Visuel identitet, emballagedesigns, tryksager og webdesign

PROJEKTSTART
2017. Redesignet i 2019.

OM PROJEKTET

Sens Food har en vision. De vil forandre pizzabranchen i Danmark, og opmærksomhed, åbenhed og kreativitet skal spille en langt større rolle. Første skridt er en hyldest til skabelsen af den gode pizza, om den er bagt i ovnen derhjemme, hentet hos det lokale pizzaria eller spist i byen klokken 4 om natten. En dressing specielt udviklet til at forkæle din pizza.

 

Den visuelle identitet

Sens Food kom med et ønske om et skarpt og let genkendeligt logo. En visuel identitet med personlighed, som kan skabe hygge og som man kan stole på. Jeg har skruet mest muligt ned for "food" i ordets industrielle forstand, og op for Sens og charme. Derudover har jeg udviklet en stærk supergrafik, som virker på tværs af medier, og som let kan videreudvikles i forbindelse med kommende produkter.

 

Emballagedesign

Sens Food’s flagskib er deres pizzadressing, men designet er let at overføre til andre varianter af dressing. Med den genkendelige supergrafik, som kan gå igen på mange forskellige typer af produkter, er man aldrig i tvivl, når man står med et Sens Food produkt i hånden.

Det udnyttede jeg, da Sens Food lancerede en chilidressing og en hvidløgsdressing, som selvfølgelig skulle have emballagedesigns, der matchede pizzadressingen. Der er lagt vægt på sammenhørighed og genkendelse imellem produkterne.

 

Nye flasker - nyt design

Som alle andre produkter på markedet, udsættes Sens Food også for løbende forandringer, bl.a. i form af nye flasker. Det betød at designet skulle tilpasses nye etiketter, men stadig være genkendelig for dem, som allerede er bekendte Sens Foods dressingerne. 

I en sådan situation er det vigtigt, at designet fra starten kan stå på mål for sådanne ændringer. Det gør det også forholdsvis let at ombryde tekst og supergrafik til et andet format. 

I Sens Foods tilfælde var der allerede udviklet en genkendelig sammensætning af farver, typografi, et skalérbart logo og supergrafik, så resultatet er en genkendelig og naturlig fortsættelse af det originale design.

 

Redesign af website

Da de nye flasker blev sat i verden, blev alt billedmaterialet på hjemmesiden samtidigt forældet, da det indeholdt de gamle flasker. Derfor besluttede Sens Food at et redesign af hjemmesiden var på sin plads.

På den nye side er den visuelle identitet i centrum med supergrafik og et simpelt payoff: Damn Good. 

Siden bruger store elementer, som giver et elegant og moderne look. Under folden ses et slideshow, som bl.a. viser de nye flasker i alle 3 varianter, samt en kort tekst om produktet. Alle slides er selvfølgelig med tydelig CTA, så man kan få mere uddybende information om de enkelte produkter.

"Purpose”-afsnittet fortæller mere dybdegående om, hvad der driver passionen for produktet og virksomheden. Det giver mulighed for at skabe en relation til brugere og forhandlere.

I bunden findes et kort over forhandlere, en liste over hvilke supermarkedskæder der forhandler dressingerne. Herefter findes kontaktinformation og links til sociale medier, som brugeren er vant til at finde i footeren.