Thy i Aarhus er et event, arrangeret af Visit Thy. Aktører fra Thy samles i centrum af Aarhus, hvor de fremviser deres produkter, services, oplevelser og meget andet. 

Det blev til en hasteopgave for Kong Gulerod at udvikle en hjemmeside, der samler alle aktørerne og fortæller lidt om dem. Der skulle også designes et logo, supergrafik og andet grafisk arbejde, så den samlede oplevelse virkelig kan slå igennem – og jeg er ganske stolt af resultatet.



KUNDE
Thy I Aarhus

OPGAVE
Visuel identitet og webdesign

PROJEKTSTART
2018

Nyt Thy'sk logo

Logoet udstråler venlighed, åbenhed og sammenhæng. Grafikken repræsenterer Vesterhavets bølger, men er også en reference til, da Aarhus var kulturhovedstad i 2017, hvor A’erne havde en karakteristisk spids. Det er desuden en reference til Isbjerget, det særprægede boligkompleks i Aarhus.

Fonten er rund, venlig og inviterer til nysgerrighed. Thy har ry for at være bundet til traditioner, så for at bryde det billede og tale mere til byboerne, blev fonten Fredoka One valgt. Derudover er bogstaverne forskudt og ”hopper” lidt, for at give et endnu mere friskt udtryk. 

Sammen med logoet blev der udarbejdet en supergrafik, som bl.a. bruges på de forskellige Google Maps moduler, hvor den dekorerer den særlige markeringspin. Supergrafikken tager bølgerne fra logoet, og bruger dem til at binde forskellige dele af identiteten sammen. 

 

Website der inviterer til nysgerrighed

Websitet er ligeledes holdt lyst og friskt. Fokus er på de deltagende virksomheder og de oplevelser, de bringer, samt på den Thy’ske natur, der møder storbyen.

Det store top-slide er netop den smukke natur i Nationalpark Thy, der møder Aarhus’ skyline. Herefter findes information om arrangementet og delarrangementer i løbet af perioden, som løber helt indtil januar 2019. 

Bølgerne, spidserne og det maritime går igen flere steder på siden, da fiskeriet altid har været en stor og kendetegnende del af Thy. 

Deltagerlisten er ét af de vigtigste og største elementer på forsiden. Her har hver af deltagerne deres logo, som linker til en underside, hvor man kan læse mere om den pågældende virksomhed. Her findes også ekstra billedmateriale, kontaktoplysninger og et Google Map med den særlige markeringspin, der viser hvor virksomheden normalt holder til. Det understreger tilhørsforholdet til Thy.